Decyzji tej towarzyszy rozszerzenie zaleceń dotyczących zastosowania tego modelu. Do tej pory opona ta była przeznaczona przede wszystkim do użytkowania w portowych, samojezdnych, zautomatyzowanych wózkach AGV (Automated Guided Vehicles). Po intensywnych testach laboratoryjnych oraz w warunkach rzeczywistej eksploatacji u klientów, opona ta jest teraz również zalecana do stosowania na lotniskach i w ciężkim transporcie w sektorze przemysłowym. Dzięki temu, wszystkie obszary zastosowań opony zostały połączone pod nową nazwą: TerminalMaster V.ply.

 

TerminalMaster V.ply: opony do zadań specjalnych

Wymagania wobec opon specjalistycznych są zróżnicowane. Ogumienie to musi działać w portach morskich, na lotniskach czy w sektorze przemysłowym. Prędkość, odległość, obciążenie, temperatura, warunki gruntowe to tylko niektóre z wielu czynników, które charakteryzują wyzwania, z jakimi muszą mierzyć się opony tej kategorii. Pojazdy AGV, ciągniki lotnicze i ładowarki boczne często muszą pokonywać krótkie dystanse z małą prędkością. Dlatego opony specjalnego przeznaczenia są narażone na duże obciążenia podczas częstych skrętów w miejscu.

Opona TerminalMaster V.ply została zaprojektowana w celu zapewnienia dobrej trakcji, nawet w przypadku hamowania awaryjnego. Ponadto, opona ta charakteryzuje się wzmocnionymi ścianami bocznymi i wynikającą z tego wytrzymałością, co skutkuje niższymi kosztami eksploatacji. Zamknięty bark zapewnia precyzyjne trzymanie się toru jazdy na niemal każdej nawierzchni i w każdych warunkach pogodowych. Innowacyjna konstrukcja bieżnika redukuje drgania, co sprawia, że opona TerminalMaster V.ply jest szczególnie przydatna w pojazdach autonomicznych – zapewnia niskie opory toczenia, umożliwia precyzyjne kierowanie i ma długą żywotność dzięki technologii V.ply.

 

Stabilność dzięki technologii V.ply

Podczas gdy opony diagonalne są znane ze swoich właściwości tłumiących, a opony radialne sprawdzają się przy wysokich prędkościach, technologia V.ply łączy w sobie zalety obu tych typów opon poprzez połączenie splotu różnych kordów pod określonym kątem. Karkas opony V.ply składa się z maksymalnie 20 warstw włókien polimerowych, przymocowanych do trzech drutówek. Ponieważ kord stalowy nie pozwala na optymalne połączenie karkasu z powłoką gumową, w technologii V.ply zastosowano polimer o wysokiej wytrzymałości. W przeciwieństwie do konwencjonalnych opon diagonalnych, krzyżujące się warstwy tekstylne opony V.ply są ułożone pod kątem około 30 stopni. W połączeniu z warstwami bocznymi, zapewnia to zwiększoną sztywność opony i umożliwia uzyskanie większej stabilności i trwałości podczas nagłych manewrów.

Zwiększona odporność na uszkodzenia, np. uderzenia w przedmioty nieruchome, takie jak krawężniki, ma pozytywny wpływ na żywotność opon. Dlatego też opony V.ply oferują najlepsze osiągi na krótkich dystansach i przy małych prędkościach pod dużym obciążeniem.

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE