Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

 

Rozwiązanie to powstało z myślą o pojazdach ciężarowych użytkowanych głównie na trasie, które czasami muszą jednak pokonać odcinki w trudnym terenie lub na śliskiej nawierzchni. Nowy napęd o nazwie „PXP” powstał we współpracy z firmą Paul Nutzfahrzeuge i będzie dostępny w ciągnikach siodłowych DAF CF i XF 4x2 napędzanych silnikiem PACCAR
MX-11 lub MX-13. To rozwiązanie będzie dostępne także w podwoziach do zabudowy jeszcze w tym roku.

W przypadku pojazdów ciężarowych użytkowanych tylko okazjonalnie w terenie stały napęd na wszystkie osie zwykle wiąże się z wysokimi kosztami zakupu, serwisowania i zużycia paliwa. Czasami jednak dodatkowa przyczepność może okazać się bardzo pomocna przy pokonywaniu zagłębień terenu, piaszczystych dróg, nieutwardzonych placów rozładunkowych oraz stromych podjazdów.  

To właśnie z myślą o tego typu trudnych warunkach DAF wprowadza do oferty opcjonalny napęd hydrauliczny przedniej osi załączany za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Napęd będzie początkowo dostępny w ciągnikach siodłowych CF i XF 4x2. Jeżeli układ zarejestruje poślizg kół osi napędzanej, PXP — „Paul Xtra Power” — załączy się automatycznie. Układ zwiększy siłę przyczepności kół przedniej osi w miarę wzrostu poślizgu tylnych kół.

 

Dostępny do 4. biegu
Dołączany napęd przedniej osi firmy DAF jest dostępny na czterech pierwszych biegach oraz na pierwszym i drugim biegu wstecznym. Przy prędkości powyżej 20 km/h (lub od piątego biegu wzwyż) napęd PXP przełącza się z powrotem w tryb gotowości. Układ ponownie załącza się automatycznie przy niższych prędkościach gdy, jednocześnie, wymagają tego warunki na drodze.

 

Bez ustępstw pod względem optymalnych właściwości użytkowych
Dołączany napęd przedniej osi wykorzystuje do pracy silniki hydrauliczne zamontowane w obu piastach kół przedniej osi, z których każdy generuje moment obrotowy o wartości co najmniej 6435 Nm przy maksymalnym ciśnieniu w układzie wynoszącym 360 bar. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalne osiągi, trwałość i niezawodność. Wyjątkową cechą zastosowanej konstrukcji jest zasilanie silników, za które odpowiada pompa hydrauliczna zamontowana bezpośrednio na silnikowej przystawce odbioru mocy. Takie umiejscowienie pompy pozwoliło zmniejszyć masę własną i zachować kompaktowość rozwiązania bez konieczności przebudowy komponentów ewentualnych zabudów. Ponadto pompa hydrauliczna może również posłużyć do napędzania podzespołów, takich jak dźwigi, żurawie, urządzenia hakowe, stabilizatory i siłowniki bramowców, z maksymalną wydajnością. Oznacza to, że wymagany jest tylko jeden zbiornik hydrauliczny, co przekłada się na mniejszą masę i większą oszczędność przestrzeni.

Nowy układ PXP to kolejny przykład na to, że DAF jest w stanie opracować optymalne rozwiązania w odpowiedzi na każdy rodzaj potrzeb związanych z transportem. Poza tym dołączany napęd przedniej osi firmy DAF zapewnia konkretne korzyści pod względem osiągów, redukcji masy i oszczędności przestrzeni dostępnej w podwoziu.

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE