Autobusy hybrydowe do Krakowa

 

To kolejne miasto w Polsce zamawiające tego typu pojazdy – w ubiegłym roku Volvo dostarczyło największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, wygrało też przetarg na dostawę autobusów hybrydowych do Jeleniej Góry. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe – o napędzie diesla) została wybrana oferta Volvo Polska – firma dostarczy 12 tego typu pojazdów.

Przegubowe, miejskie autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas postojów na przystankach i podczas ruszania. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Krakowa w terminie siedmiu miesięcy od daty podpisania umowy – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku.

T&M nr 1/2018