128 autobusów hybrydowych do Brukseli

 

Oprócz autobusów zamówienie obejmuje usługi serwisowe i konserwacyjne w zakresie łańcucha trakcyjnego i akumulatorów. Zakup 128 hybrydowych autobusów Volvo 7900 odbywa się w ramach umowy, która została zawarta pomiędzy firmą Volvo Buses a STIB-MIVB w 2018 roku. Od tego czasu Volvo dostarczyło sieci transportu publicznego w Brukseli 110 autobusów hybrydowych. Pierwsza partia pojazdów jest wyposażona w dostęp do systemu zarządzania flotą Volvo Buses. Nowa partia 128 autobusów zostanie dostarczona w 2021 r. Celem jest stopniowa wymiana całej floty autobusów miejskich na pojazdy o napędzie elektrycznym.

„Bardzo nas cieszy, że Bruksela i STIB-MIVB kontynuują rozwój systemu zrównoważonego transportu publicznego, nawet w tych trudnych czasach. Uważam, że zrównoważony rozwój będzie sprawą priorytetową dla miast również w przyszłości. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego rozwoju. Nasze autobusy hybrydowe są istotnym i wszechstronnym narzędziem, które jest potrzebne do stworzenia zrównoważonego i atrakcyjnego systemu transportu miejskiego przyszłości. Dzięki dobrze zorganizowanej i kompetentnej lokalnej sieci serwisowej jesteśmy w stanie zapewnić wysoką sprawność pojazdów, niezawodność oraz właściwe wsparcie klienta”, mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Sieć autobusowa w Brukseli rozwija się szybko w dwóch uzupełniających się obszarach: transformacji energetycznej oraz gruntownej przebudowy naszych tras, aby móc zwiększyć ofertę transportu publicznego – o 30% w ciągu najbliższych miesięcy. Hybrydowa flota Volvo to ważny element, umożliwiający STIB realizację tego celu. W latach 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku Volvo osiągnęło w Brukseli doskonałą reputację dzięki swoim autobusom serii B59, które umożliwiły istotną ewolucję usług oferowanych naszym pasażerom.  Cieszymy się, że dzięki nowej serii Volvo 7900 Hybrid możemy podnosić jakość naszych usług i znacząco ograniczyć nasz wpływ na środowisko”, mówi Renaud de Saint Moulin, Starszy Wiceprezes ds. systemów transportowych w STIB-MIVB.

Autobus Volvo 7900 Hybrid jest zasilany energią elektryczną na postoju i do prędkości 20 km/h - jest cichy oraz nie emituje spalin. Przy wyższych prędkościach automatycznie włącza się mały silnik wysokoprężny. Akumulatory autobusu są ładowane za pomocą energii odzyskiwanej podczas hamowania, stąd do ładowania nie jest potrzebna żadna infrastruktura. Zużycie paliwa i emisja CO2 są o 25-40 procent niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest niższa o 50 procent.

Wszystkie autobusy dla Brukseli zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.

T&M okładki

.             Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE