Renault Master, jako kurier

 

Zabudowa, w kompletacji widocznej na fotografiach, kosztuje 39.200 zł netto. Uprawnienia do jej montowania otrzymały w naszym kraju trzy zakłady: Carpol, Mobilcar. Modesto. Testowym egzemplarzem zajęła się firma Modesto z Góry Kalwarii pod Warszawą. Podstawą w takich autach zawsze są półki, tutaj z możliwością regulacji wysokości, z tym że wymaga to kilku chwil, trzeba odkręcić śruby, zamontować półkę w innej pozycji. Półek mamy sześć, dwie po prawej, cztery po lewej. Każda z nich została przystosowana do obciążenia 80 kg. Składanie i rozkładanie przebiega łatwo, w obu przypadkach trzeba przesunąć na bok czerwoną dźwigienkę z prawej strony. Warto złożyć półki, gdy z nich nie korzystasz. Półki rozłożone bez obciążenia będą hałasowały na asfaltowych nierównościach. Większe pakunki, np. nie mieszczące się na półkach, można przymocować za pomocą 12 uchwytów: 10 w podłodze i 2 na słupkach tylnych, dwuskrzydłowych drzwi (opcją jest ich otwieranie o 270 stopni). Podłogę w ładowni pokrywa antypoślizgowa płyta, natomiast boczne ściany, drzwi i nadkola zabezpieczono elementami z szarego polipropylenu. Oświetlenie gwarantują dwa zestawy diod LED oraz dwie seryjne lampki. Bardzo wygodne są dwa duże uchwyty, z prawej strony,  ułatwiające wsiadanie do ładowni. Ciekawy element to elektrycznie poruszany, boczny stopień wejściowy, sprzężony z przesuwanymi, prawymi drzwiami.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Między ładownią a kabiną znajdują się przesuwne drzwi z zamkiem, blokowanym od strony ładowni. Drzwi pozwalają na przemieszczanie się z ładowni do kabiny i z powrotem bez konieczności wychodzenia na zewnątrz – w kurierskich pojazdach to istotne. W kabinie układ foteli należy określić jako 1 + 1, bo z prawej zamontowano składane siedzenie, które ułatwia pracę kuriera, zwiększając swobodę jego ruchów. Zydel nie należy do wygodnych, mimo bardzo wysokiego oparcia, ale przecież z założenia taki samochód pokonuje niedługie trasy przedzielone wieloma postojami.

Testowy egzemplarz był napędzany największym silnikiem w gamie, biturbodieslem 2.3 o mocy 180 KM. Tak jak w opisywanym już furgonie motor zapewnia atrakcyjne, jak dostawczaka, osiągi. Pomijając już suche dane techniczne – maksymalna 163 km/h, do setki w 11,3 s – czuje się jego ochotę do pracy, szczególnie do rozpędzania się przy niższych prędkościach jazdy. Przy autostradowych prędkościach poziom hałasu w kabinie wypada spory, nie tylko od silnika.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Wymagania związane z okresową obsługą pozostały identyczne jak w zwykłym furgonie, czyli przeglądy co 40.000 km lub co 2 lata. Gwarancja bez limitu przebiegu trwa 2 lata, na lakier 3 lata, na perforację 6 lat. Gwarancję można, za opłatą, wydłużyć do 5 lat lub 200 tys. km, nazywa się to Formuła Non Stop Pro+.

Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 180 Pack Clim, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon (testowy egzemplarz dwumiejscowy), długość 6225 mm, szerokość 2070 mm, wysokość 2488 mm, ładownia 13 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 180 KM przy 3500 obr./min, prędkość maksymalna 163 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,3 s, średnie spalanie 10,5 l/100 km (WLTP), cena 114.300 zł netto, z testowaną zabudową 153.500 zł netto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE