Mitsubishi L200, ten przód!

 

Z tym oznaczeniem jest dziwnie. Raz że Mitsubishi zaokrągla pojemność w dół, wbrew zasadom matematyki ze szkoły podstawowej (silnik ma 2268 ccm, a więc 2.3), dwa że np. w cenniku brakuje tradycyjnego dla tej marki skrótu DI-D, od Direct Injection Diesel, oznaczającego wtrysk ze wspólnej, ciśnieniowej szyny. Za to gdy podniesiemy maskę – ręcznie, bo siłownika nie dali – na pokrywie nad osadzonym wzdłużnie silnikiem owe DI-D widnieje, wraz z dopiskiem, że chodzi o common rail. Poprzednie dwa ropniaki DI-D w L200 miały pojemności większe o około 0.2, mianowicie 2.5 (2477 ccm) i 2.4 (2442 ccm). Jednostka 2.2 DI-D, o technicznym kodzie 4N14, chwilami zdradza, że chodzi na „ropę”, słychać to w kabinie, lecz w przypadku pikapa nie sposób czynić z tego zarzutu. Producent, według normy WLTP, podaje spalanie z 6-biegowym automatem 9,7 l/100 km. I to jest całkiem realna wartość, oczywiście możesz ją przekroczyć w takich sytuacjach, jak gonitwa po autostradzie czy drodze ekspresowej. 150-konna maszyneria bez problemu rozpędza pikapa do autostradowych prędkości, o to nie musisz się martwić. Jedyne co można jej wytknąć, to stosunkowo słaba odpowiedź na mocniejsze wciśniecie pedału gazu. I jeszcze dwie ciekawostki związane z sercem auta. Do zapalania i gaszenia służy guzik na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy (w autach z bezkluczykowym dostępem KOS), zanim przywykniesz, będziesz unosił prawą rękę. Oryginalnie rozwiązano wlew Ad Blue. Znajduje się z tej samej strony, co wlew paliwa, na lewym, tylnym błotniku, z tym że otwiera się go cięgnem ukrytym pod klapką ON. Zbiornik Ad Blue ma pojemność 21 l, co powinno starczyć na 10-20 tys, km. Zużycie tego płynu zależy od stylu jazdy.    

1 Kopiowanie    2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Tradycją w L200 jest znakomity układ napędowy Super Select 4WD-II, z centralnym mechanizmem różnicowym. Znakomity, bo dający prowadzącemu największe możliwości wyboru, poprzez pokrętło na środkowym tunelu: tylko tył 2H, obie osie 4H, obie osie z blokadą centralnego dyfra 4HLc, obie osie z blokadą centralnego dyfra i reduktorem 4LLc. Dopuszczalna prędkość na tej ostatniej pozycji wynosi 50 km/h. Napęd sprawdza się w każdej sytuacji, na zestawie wskaźników zawsze masz informację, z czego korzystasz, nawet przy 2H. I tradycyjnie dla L200 musisz czasem przejechać niewielki dystans, żeby zapalił się piktogram potwierdzający zmianę ustawienia układu.

Dopłacasz za kuwetę paki, wykładzinę klapy i za nakładkę, jeśli tego potrzebujesz, Widoczna na zdjęciach nakładka fullbox kosztuje 15.111 zł brutto. Mechaniczna gwarancja trwa długo, 5 lat, z limitem przebiegu 100 tys. km. Przeglądy raz w roku lub co 20 tys. km.  

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Mitsubishi L200 2.2 DI-D Instyle Plus aut., czterodrzwiowy, pięciomiejscowy pikap, długość 5305 mm, szerokość 1815 mm, wysokość 1775 mm, objętość paki na płasko ok. 1000 l, napęd 4x4 (stały na tył, ręcznie dołączany na przód z centralnym dyfrem, reduktor), czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 2268 ccm, 150 KM przy 3500 obr./min, maksymalnie 171 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 9,7 l/100 km, cena 167.190 zł brutto (promocyjnie 144.190 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

T&M okładki

.             Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE